"Beramallah kamu untuk duniamu seolah-olah kamu akan hidup selama-lamanya, dan beramallah kamu untuk Akhiratmu, seolah-olah kamu akan mati esok"
چاريله كبنرن دڠن جالن برفيكير،جاڠنله اندا سڤرتي اورڠ بوتا يڠ مڠيكوت تونتونن اورڠ. كراڬوان ايتله يڠ داڤت مڽمڤأيكن كڤد كبنرن، سسياڤا يڠ تيدق راڬو،مك دي تيدق برفيكير، سسياڤا يڠ تيدق برفيكير مك دي تيدق وسڤادا. بارڠ سياڤا يڠ تيدق وسڤادا مك دي تتڤ بوتا دان ترسست. رينوڠيله واهاي انسان

DeNgaN MeNgInGaTi AllaH HaTiKaN TeNaNg...




Pengikut

Khamis, 4 September 2014


CORETAN DI HARI JUMAAT



Bismillah..Subhanallah, Alhamdulillah, Allahu Akbar!!

Wahai diri 'cik rosenyda', jangan dibiarkan masa itu berlalu begitu sahaja..

Jangan disia-siakan masa mudamu... ambillah apa yang terbentang diruang pandanganmu... jangan kamu memilih dalam menuntut ilmu kerana ilmu itu sangat-sangat berharga... wang tidak dapat menjaga kita, tapi ilmu yang bermanfaat akan sentiasa membuatkan kita terjaga dan terbela walau dimana jua kita berada..

ingatlah!!

kita ibarat "pelakon" dipentas dunia.. malaikat adalah "peminat" yang selalu mengikuti watak lakonan kita dan Allah adalah sebaik-baik penilai... oleh itu, lakonkanlah watak yang terbaik sebagai "persembahan" kita di hadapan yang Maha Esa.. jadikan Rasulullah sebagai idola, Al-Quran dan Sunnah sebagai skrip.. moga natijah lakonan itu adalah yang terbaik in shaa Allah..

wallahualam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails