"Beramallah kamu untuk duniamu seolah-olah kamu akan hidup selama-lamanya, dan beramallah kamu untuk Akhiratmu, seolah-olah kamu akan mati esok"
چاريله كبنرن دڠن جالن برفيكير،جاڠنله اندا سڤرتي اورڠ بوتا يڠ مڠيكوت تونتونن اورڠ. كراڬوان ايتله يڠ داڤت مڽمڤأيكن كڤد كبنرن، سسياڤا يڠ تيدق راڬو،مك دي تيدق برفيكير، سسياڤا يڠ تيدق برفيكير مك دي تيدق وسڤادا. بارڠ سياڤا يڠ تيدق وسڤادا مك دي تتڤ بوتا دان ترسست. رينوڠيله واهاي انسان

DeNgaN MeNgInGaTi AllaH HaTiKaN TeNaNg...




Pengikut

Sabtu, 28 Ogos 2010

JANGAN SESAL PERKARA YANG LALU

Jangan sesal perkara yang lalu, dan jangan risau perkara yang akan datang. Gunakan sepenuh masa kini (hidup dalam mengenang Allah). Sentiasalah bersedia untuk mati dan pungut bekalan untuk jalan ke akhirat itu. Perhitungkan amalanmu sebelum kamu diperhitungkan diakhirat nanti. Orang yang menutup mulutnya akan terselamat. Apakah gunanya dunia jika itu menyebabkan kamu lupakan Allah. Jangan benci orang yang berdosa itu, kerana kamu tidak tahu sebelum dia meninggal dunia, mungkin dia bertaubat dan Allah menerima taubatnya dan meninggikan darjatnya. Tanda orang yang beriman itu ialah dia menentang perkara keduniaan dan tidak pernah memuji makhluk. Sebesar zarah iman adalah lebih baik daripada kekayaan dunia kerana ia membawa kepada keselamatan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails