"Beramallah kamu untuk duniamu seolah-olah kamu akan hidup selama-lamanya, dan beramallah kamu untuk Akhiratmu, seolah-olah kamu akan mati esok"
چاريله كبنرن دڠن جالن برفيكير،جاڠنله اندا سڤرتي اورڠ بوتا يڠ مڠيكوت تونتونن اورڠ. كراڬوان ايتله يڠ داڤت مڽمڤأيكن كڤد كبنرن، سسياڤا يڠ تيدق راڬو،مك دي تيدق برفيكير، سسياڤا يڠ تيدق برفيكير مك دي تيدق وسڤادا. بارڠ سياڤا يڠ تيدق وسڤادا مك دي تتڤ بوتا دان ترسست. رينوڠيله واهاي انسان

DeNgaN MeNgInGaTi AllaH HaTiKaN TeNaNg...




Pengikut

Ahad, 29 Ogos 2010

NASIHAT

Nasihat ini untuk sesiapa yang membaca dan untuk diri saya sendiri. Kita, hanya manusia  dipinjamkan nyawa daripada Allah supaya tunduk dan patuh pada arahannya tapi, kita alpa dan asyik dengan keindahan hidup di dunia. Tak sedarkah kita nyawa dibadan bila-bila masa sahaja boleh di ragut oleh-Nya. Oleh itu, sudah cukupkah amalan dan bekalan untuk dibawa menemuiNya. Kita hanya insan biasa, tak lari dari melakukan dosa tapi, Allah itu maha pengampun Dia adalah segala-galanya. Jangan sekali pun kita pinggirkan-Nya dari fikiran dan hati kita. Ingatlah Wahai saudaraku, Jika kita ingat pada-Nya, InsyaAllah, Dia juga akan ingat pada kita. Kita ambil masa seketika untuk merenung diri, muhasabah diri, apa yang telah kita lakukan selama ini. Selagi masih sempat marilah kita bersama-sama memohon ampun dan bertaubat selagi pintu taubat masih terbuka sama-samalah kita saling ingat-mengingati yang utama solat, cukupkah solat 5 waktu sehari semalam, aurat terpeliharakah aurat-aurat kita. Hmm.. tepuk dada tanya iman. Marilah sama-sama merenung sejenak apa yang kita lakukan. Apa yang kita hadapi kelak kenanglah azab-azab pedihnya di sana.. MasyaAllah.. sungguh pedih. marilah kita sama-sama berdoa agar di buka pintu hati dan diberi hidayah jalan yang benar. Apa jua yang di lakukan, kita kembalikan kepada Allah, Dia yang menentukan segala-galanya. Jangan sekali-kali mengeluh dengan apa yang menimpa. terimalah dengan penuh redha dan sabar. Ingat!! segala apa yang berlaku adalah ketetapan daripadaNya. InsyaAllah, marilah kita sama-sama menegakkan agama suci ini di dunia semoga diberkati dan diredhai Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails